Hajdu Szabolcs a NER-ről: Az egész rendszert kell elutasítanunk
Hajdu szerint az ősbűnt Andy Vajna követte el, ő szüntette be a filmszakma önrendelkezési jogát, akárhogy is igyekeznek piedesztálra emelni.
Hajdu szerint az ősbűnt Andy Vajna követte el, ő szüntette be a filmszakma önrendelkezési jogát, akárhogy is igyekeznek piedesztálra emelni.
Sós Bálint Dániel Minden rendben című, Hajdu Szabolcs főszereplésével készült filmjét március 20-án mutatják be a mozikban.
„Szeretem ezt az országot, de közben reálisan látom, hogy valószínűleg mindkét gyerekem külföldön fog élni” – mondja Pető Kata, aki Hajdu Szabolcs színpadi és filmtrilógiájának záródarabjában, az Egy százalék indiánban nehéz döntés előtt álló feleséget alakít.
Hajdu Szabolcs új filmje, az állami támogatás nélkül, fillérekből készült Egy százalék indián csak hat embert mutat egy szobában, mégis olyan, mintha az egész ország aktuális hangulatát mutatná be nyolcvan gyomorszorító percben. Kritika.
Hajdu Szabolcs trilógiájának záródarabja október 10-én kerül mozikba.
Afféle fricska gyanánt a hatmilliárdos Petőfi-filmmel egy napon mutatták be a magyar mozik Hajdu Szabolcs állami támogatás nélkül, a Most vagy soha! költségvetésének kétszázad részéből készült új filmjét, a Kálmán-napot. Míg abban hatmilliárdból minden percbe két tűzijáték is belefért, de gondolat semmi, ebben egyszerűen csak emberek beszélgetnek. És ez mégis többet ér, mint bármilyen látványorgia.
A mi generációnk a nemi és családon belüli szerepek elképesztő sebességű átalakulásának az áldozata – mondja Hajdu Szabolcs, akinek új filmjét, a Kálmán-napot március 14-én mutatták be a mozik. Az Ernelláék Farkaséknál filmmel indult a színdarabjait filmre adaptáló rendező párkapcsolati trilógiája, a mostani ennek a második része, a harmadik is idén kerül a mozikba.
Egy napon mutatják be a magyar mozikban minden idők legdrágább és legtöbb közpénzből készült, Rákay Philip nevével fémjelzett filmjét és a képzeletbeli skála másik végén a rég semmilyen állami támogatást nem kapó Hajdu Szabolcs párkapcsolati trilógiájának második darabját, a Kálmán-napot. Utóbbihoz új előzetes érkezett.
A Kálmán-nap az intimitás és a szexualitás hiányából fakadó problémákat dolgozza fel, a film a rendező kapcsolati trilógiájának második darabja.
Megérkezett Hajdu Szabolcs új filmjének, a Kálmán-napnak az előzetese.
Milyen érzések kavarognak ma egy sikeres filmesben, akinek a sikere mögött nem áll ott az állam? Hogyan lehet a legpénzigényesebb művészet a leginkább magára hagyva, és hogyan lovagolhat mégis hullámokat? Hogyan lehet inspirálódni és hogyan szólhat a film újra a filmről? Ezekről kérdezte Kovács Bálint Reisz Gábor és Hajdu Szabolcs filmrendezőt a Magyarázat mindenre megjelenése napján.
Akár Magyarországon is játszódhatna a szlovákiai magyar Prikler Mátyás új filmje, a Hatalom, de itthon be sem mutatták, hiába Hajdu Szabolcs a főszereplője, és hiába szól csupa olyan kérdésről a politikusokkal, korrupcióval és mutyizással kapcsolatban, amivel nagyon is könnyen tudunk azonosulni.
A pályázatosdi helyett ki kellene mondani, ha nem vagy lojális a NER-világhoz, nincs számodra hely – mondja Hajdu Szabolcs, akinek nemrég mutatták be a Radnóti Színház színészeire írt darabját. A Legközelebbi embernek ő a rendezője, és játszik is benne.
Egy édesapát alakít Hajdu Szabolcs a Minden rendben című filmben. Egy olyan apát, aki egyetlen szemtanúja lesz a fia által okozott súlyos balesetnek.
A színész-rendező-forgatókönyvíró nem akar többé kis pénzből filmet forgatni, és nem akar a mai rendszernek sem ellenállóként, sem opportunistaként a része lenni.
Hajdu Szabolcs trilógiává bővíti az Ernelláék Farkaséknál című filmjét, a freeSZFE diákjaival dolgozik majd.
Felidézzük a Bán-Dörner-Gáspár-mesterhármas klasszikus produkcióját. Elindult a budapesti art mozik streaming-szolgáltatása. 45 éves egy legendás Frank Zappa-lemez.
Az utóbbi években szinte az elviselhetetlenségig telt meg a társadalom feszültségekkel – véli a számos hazai és nemzetközi díjat nyert rendező. Hajdu Szabolcs a HVG-nek adott interjúban beszél arról is, hogy legújabb – online bemutatott – játékfilmjének atmoszférája miért idézi a 70-es éveket, miközben a Békeidő című alkotás valójában a jelenkor problémáinak látlelete.
Hajdu Szabolcs új filmjében, a Békeidőben mindenki uralkodni akar a másik felett, a felszín alatt szinte háborús feszültség húzódik meg, amely bármikor robbanhat. A valós eseményekkel, közérzettel való hasonlóság nem a véletlen műve. Csütörtöktől láthatják az otthonukba kényszerített mozinézők. Mi már meg is néztük.